Burberry
B – Burberry
Burberry to nazwa ekskluzywnego brytyjskiego domu mody. Oferuje on szereg produktów takich jak odzież, obuwie, perfumy. Cechą rozpoznawalną rzeczy sygnowanych logo Burberry jest charakterystyczny wzór: średniodrobna krata zachowana najczęściej w tonacji beżowo-czerwono-czarnej. Jest ona znakiem towarowym i znajduje się pod ochroną prawną.
Co to jest Burberry?
Dom mody Burberry bierze swoją nazwę od założyciela, Thomasa Burberry’ego. Mężczyzna ten był nie tylko angielskim sukiennikiem i handlowcem, ale także nowatorem. W 1880 roku wynalazł gabardynę, wełnianą tkaninę o ukośnym splocie. Markę zajmującą się szyciem ubrań założył wcześniej, bo w 1856 roku.
Jak powstał dom mody Burberry?
Gdy 21-letni wówczas Thomas Burberry w połowie XIX wieku wpadł na pomysł, by zainwestować w interes odzieżowy, zapewne nie spodziewał się, że biznes ten przekształci się w tak ogromną dziś firmę. Zaczynał od prowadzenia małego sklepiku z konfekcją. Szło mu całkiem nieźle i po kilku latach stał się znany z tego, że do swojej pracy bardzo się przykłada, a sprzedawane przez niego ubrania są wytrzymałe i starannie wykonane.
Płaszcze jego produkcji były tak praktyczne i odporne na działanie czynników zewnętrznych, że skupowali je nawet żołnierze! To podobno właśnie dlatego Thomas Burberry za logo firmy przyjął czarnego rycerza konnego z tarczą oraz chorągwią z litera „B”.
Praktyczna gabardyna
Jednak prawdziwy rozgłos stworzona przez sukiennika marka zyskała w 1911 roku, a to za sprawą wyprawy na biegun południowy. Jej kapitan, Romuald Amundsen, użył podczas niej namiotów zrobionych ze wspomnianej gabardyny, która od tamtej chwili jawiła się jako materiał wytrzymały i odpowiedni do stosowania nawet w ekstremalnych warunkach.
Podczas I wojny światowej firma szyła płaszcze dla wojska. Nosiły je także gwiazdy filmowe, chociażby w słynnej „Casablance”. W 1955 roku królowa Elżbieta dała Burberry oficjalną rekomendację rodziny królewskiej. Dziś jest jedną z najsłynniejszych marek na świecie.