Dress code to pojęcie pochodzące z języka angielskiego. W wolnym tłumaczeniu oznacza „kod ubierania się”, ale w ogólnym rozumieniu najczęściej zapowiada po prostu strój obowiązujący w danej firmie czy instytucji. Są pewne schematy, których należy przestrzegać, a możliwość odstępstw od nich zależy od miejsca pracy.
Pojęcie dress code’u stosuje się przede wszystkim do wymagań pracodawcy, który coraz częściej określa swoim pracownikom pewne normy co do codziennego ubioru. Wpływa to na wizerunek firmy. Ujednolica go, sprawia też, że wydaje się profesjonalny i dobrze przemyślany. Te wszystkie cechy mają wielkie znaczenie w świecie biznesu.
Nie ma jednego, uniwersalnego dress codu dla wszystkich firm, choć często wymagania względem ubioru pracowników są podobne. Ma być schludny, formalny lub półformalny, a także zakrywać ramiona i uda. W przypadku mężczyzn nierzadko oczekuje się od nich ubierania wyłącznie długich spodni. Mile widziana jest marynarka, koszula i eleganckie obuwie.
Pewien dress code przewiduje także protokół dyplomatyczny. Strój musi być, co oczywiste, czysty, ale też elegancki i raczej w ciemnych odcieniach. W cenie jest umiar, prostota oraz szykowność.
Dress code nie jest pojęciem oderwanym od pewnej codzienności. Każdemu z nas przecież zdarza się bywać na przyjęciach, na których obowiązuje pewien „kod ubioru”. Podczas bali panie noszą suknie, a panowie garnitury lub smokingi. Podobnie jest chociażby na weselach.
Dress code może nas objąć także podczas spotkań towarzyskich. Znajomi mogą zorganizować przyjęcie tematyczne, na którym pojawić należy się w specjalnym stroju: może być to przebranie w stylu lat 20. albo zabawa inspirowana postaciami z bajek.
Jeżeli wcześniej nie założyłeś konta w naszym sklepie, zostaniesz poproszony o podanie swoich danych i adresu dostawy.
Jeżeli wcześniej zapamiętałeś swoje dane i ustawienia, możesz uzyskać do nich dostęp wpisując po prawej login i hasło.
Jeżeli już jesteś naszym klientem zaloguj się:
Na adres e-mail podany przy zakładaniu konta zostanie wysłane aktualne hasło.
Newsletter